* قرآن کریم.
** نهج البلاغه.
ابن منظور، محمد بن مکرم. (1408ق). لسان العرب. (الطبعة الاولی). بیروت: دار احیاء التراث العربی.
اتکینسون، آر. اف. (1370). فلسفۀ اخلاق. (ترجمه: سهراب علوی نیا). تهران: مرکز ترجمه و نشر کتاب.
آل بحرالعلوم، محمــد. (1362). بلغـه الفقیــه. (با شرح و تعلیق: سید محمدتقی آل بحرالعلوم). تهران: مکتبة الصادق.
توجهی، عبدالعلی. (1397). دکترین «حق داشتن» دربرابر «حق بودن» با رویکردی بر نظر امام خمینی . پژوهشنامه متین. 22، (89)، 54_25.
جرجانی، علی بن محمد. (1424ق). التعریفات. (الطبعة الاولی). بیروت: دار إحیاء التراث العربی.
جوادی آملی، عبداللّه. (1385). حق و تکلیف در اسلام. قم: مرکز نشر اسراء.
جوهری، اسماعیل بن حماد. (1974م). الصحاح فی اللغه و العلوم. (اعداد و تصنیف: ندیم مرعشلی و اسامه مرعشلی، الطبعة الاولی). بیروت: دار الحضاره العربیه.
حسینی حائری، سید کاظم. (1423ق). فقه العقود. (الطبعة الثانیه). قم: مجمع الفکر السالمی.
خراسانی، محمد کاظم (آخوند خراسانی). (1409ق). کفایه الاصول، (الطبعة الثامنه). قم: مؤسسه النشر الإسلامی.
دهخدا، علی اکبر. (1377). لغت نامه دهخدا. (چاپ دوم). تهران: مؤسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران.
سایت خبری رجانیوز. (1398). برگرفته از۔ https://www.rajanews.com/news/329119/
سلیمانیکشایه، سجاد؛ رضاییصوفی، مرتضی؛ خداپرست سرشته، سیاوش. (1395). اخلاق ورزشی. تهران: بامداد کتاب.
سهلی، نبیل محمود. (2004م). فلسطین أرض و شعب. دمشق: منشورات اتحاد الکتاب العرب.
شریعتی فیضآبادی، مهدی. (1399). جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی؛ دوگانه ورزش در عرصه بینالملل. فصلنامه مطالعات راهبردی. 33 (4)، 224_205.
شهید اول، محمد بن مکی. (1419ق). ذکری الشیعه فی احکام الشریعه. (الطبعة الاولی). قم: مؤسسه آل البیت (ع).
شیخ انصاری، مرتضی. (1410ق). کتاب المکاسب. بیروت: مؤسسه النعمان.
صالح، محسن محمد. (2002م). فلسطین. کوالا لامپور: بینا.
صرامی، ســیفاللّه. (1385). حق، حکم و تکلیف. (گفتگوبا جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه). قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.
طباطبایی حکیم، سید محسن. (بیتا). نهج الفقاهه. (چاپ اول). قم: انتشارات 22بهمن.
عمید، حسن. (1389). فرهنگ فارسی عمید. (چاپ اول). تهران: انتشارات راه رشد.
فرامرز قراملکی، احد. (1383). اخلاق حرفهای. (چاپ دوازدهم). تهران: انتشارات مجنون.
فرانکنا ویلیام کی. (1392). فلسفۀ اخلاق. (ترجمه: هادی صادقی، چاپ چهارم). قم: انتشارات طه.
فروغی، سید علیرضا. (1397). بررسی فقهی و حقوقی مفهوم حق و تکلیف. دوفصلنامه فقه و حقوق خصوصی، 1(1)، 36_3.
فیّومی، احمدبنمحمد. (1987م). المصباح المنیر فی غریب الشرح الکبیر للرافعی. بیروت: مکتب لبنان.
کاتوزیان، ناصر. (1381). فلسفه حقوق. (ج 3). تهران: شرکت سهامی انتشار.
الکلینی، محمد بن یعقوب. (1387ق). اصول کافی. (ترجمه و شرح: سید جواد مصطفوی). شیراز: انتشارات علمیه اسلامی.
محقق داماد، مصطفی. (1387). مباحثی از اصول. (چاپ پنجم، ج 3). تهران: مرکز نشر علوم اسلامی.
مصباح یزدی، محمدتقی. (1377). حقوق و سیاست در قرآن. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
مصباح یزدی، محمدتقی. (1387). نقد و بررسی مکاتب اخلاقی. (تحقیق و نگارش: احمد حسین شریفی). قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
معلوف، لویس. (1380). المنجد فی اللغه. (ترجمه: محمد بندرریگی، چاپ سوم). تهران: انتشارات ایران.
مکارم شیرازی، ناصر. (1413ق). انوار الفقاهه. (کتاب البیع). (الطبعة الثانیه). قم: مدرسه الامام امیرالمؤمنین (ع).
موسوی خمینی، سید روح اللّه (امام خمینی). (1378). صحیفه امام. (ج 22). تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره).
نائینی، محمد حسین. (1417ق). فوائد الاصول. قم: دفتر انتشارات اسلامی.
نائینی، محمدحسین. (1418ق). منیه الطالب. (نگارش: موسى نجفى خوانسارى). قم: مؤسسه النشرالاسلامى.
الواعظ، السید محمد سرور. (1420ق). مصباح الاصول. قم: مکتبة الداوری.
Chappell, Tim & Roger, Crisp. (1998). utilitarianism, in Routledge Encyclopedia of Philosophy. Routledge: London and New York.
Hohfeld, W. (1919). Fundamental Legal Conceptions as Applied in Judicial Reasoning. New Haven: Yale University Press.
https://farsi.khamenei.ir
www.olympic.ir/fa/aboutnoc/nochistory.