* قرآن کریم.
آمدی، عبدالوحد بن محمد تمیمی. (1387).تصنیف غرر الحکم و درر الکلم. قم: انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
آیتاللّهی، حمید رضا و دیگران. (1395). بررسی انتقادی زایتگایست اخلاقی داوکینز. جستارهای فلسفه دین. 2، (1۔21).
روسو، ژان ژاک. (1360). امیل یا آموزش و پرورش. (ترجمهٔ غلامحسین زیرکزاده). [بیجا]: شرکت سهامی چهر.
شهرستانی، محمد بن عبدالکریم. (1364). الملل و النحل. (ج ۱). قم: الشریف الرضی.
شیخ صدوق، محمد بن علی.، (1403). الخصال. قم: جامعه مدرسین.
شیخ صدوق، محمد بن علی. (1364). ثواب الاعمال و عِقاب الاعمال. قم: شریف رضی.
حلّی، حسن بن یوسف ابن مطهر (علامه حلّی). (1413ق).کشف المراد فی شرح تجرید الاعتقاد. قم: مؤسسه النشر الاسلامی.
علی بن محمد لیثی واسطی. (1376). عیون الحکم و المواعظ. قم: دار الحدیث.
کانت، ایمانوئل. (1369). بنیاد مابعدالطبیعه اخلاق. (ترجمهٔ حمید عنایت و علی قیصری). تهران : خوارزمی.
کانت، ایمانوئل. (۱۳۶۷) تمهیدات ؛ مقدمهای برای هر مابعدالطبیعه که به عنوان علم عرضه شود. (ترجمه، غلامعلی حداد عادل). تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
قلیزاده، امراللّه. (1400). کارکرد اخلاقی دین با تکیه بر دیدگاه ریچارد داوکینز و آلیستر مکگراث. اخلاقپژوهی، ش 12، (73۔97).
مصباح یزدی، محمد تقی. (1392). انسانشناسی. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) .
مصباح یزدی، محمد تقی. (1377). آموزش عقاید. تهران: شرکت چاپ و نشر بین الملل سازمان تبلیغات اسلامی.
مصباح یزدی، محمد تقی. (1391). فلسفۀ اخلاق. قم: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
مطهری، مرتضی. (1384). مجموعه آثار. (ج 1). تهران: صدرا.
مطهری، مرتضی. (1395). مجموعه آثار. (ج 22). تهران: صدرا.
موسوی، سید محمود و دیگران. (1392). اخلاق در اسارت ژنها، بررسی نظریات ریچارد داوکینز در مورد اخلاق مبتنی بر نظریه تکامل. پژوهشنامه اخلاق، ش 21، (61۔76).
کلینی، محمد بن یعقوب. (1407ق). الکافی. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
ب) مجلسی، محمد باقر. (1403ق). بحارالانوار. بیروت: دار احیاء التراث العربی.
Dawkins, R. (2006). The God Delusion. London: Bantam Press.
Dennett, D. C. (2006). Breaking the spell: Religion as a natural phenomenon. Penguin Group.