بلبلی قادیکلایی، سمیه؛ پارسا نیا، حمید. (1402). مروری نظاممند بر دلالتهای اخلاقی استفاده از هوش مصنوعی در فناوری دیجیتال و نسبت ان با اخلاق شکوفایی، راهبرد اجتماعی و فرهنگی. ۲ (48)، 771-798.
خزاعی، زهرا؛ زمانفشمی، ندا. (1392). روش ها و موانع پیاده سازی اخلاق کانتی در ماشین های هوشمند. پژوهشهای اخلاقی. ۱(13)، 5۔32.
رمضانی، مجید؛ درخشی فیضی، محمد رضا. (1392). اخلاق ماشینی، چالشها و رویکردهای مسایل اخلاقی در هوش مصنوعی و ابرهوش، اخلاق در علوم و فناوری. (۸)۴، 35- 43.
20.1001.1. 22517634.1392.8.4.4.7
عبدالهی، طاهره؛ ربیعی، علی؛ امینی، محمدتقی، (1394)، رابطه هوش اخلاقی با سرمایه اجتماعی، اخلاق در علوم و فناوری. ۳ (۱۰)، 29۔40.
علیزاده، زهرا. (1397)، ارتباط هوش اخلاقی و هوش هیجانی با رفتار اخلاقی، اخلاق در علوم و فناوری. ۲۳ (۱۳)، 167۔174.
کریمی واقف، نرگس؛ عبدخدایی، زهره. (1400). چالشهای فرا روی کاربست اخلاق در ماشینهای هوشمند با تمرکز بر رویکرد اصلگرایی اخلاق، پژوهشنامه اخلاق. ۳ (51)، 69۔92.
محرابی، نازیلا؛خراشادی زاده، سحر؛ کریمیان، راحله. (1402). شناسایی مؤلفههای هوش مصنوعی در پیادهسازی مدیریت دانش، علوم و فنون مدیریت اطلاعات. ۳ (۹). 351۔390.
محمدعلی خلح، محمد حسین. (1393). دریفوس و تاریخ فلسفی هوش مصنوعی، غربشناسی بنیادی، ۱ (۳). 103۔128.
مختاریپور، مرضیه؛ سیادت، علی. (1388). مدیریت با هوش مصنوعی، مجله تدبیر. 205، 1۔12.
مومننژاد، آیدا. (1383). آگاهی، هوشمندی و هوش مصنوعی، مجله اطلاعرسانی، 4 (۱۲)، 49۔72.
Arieti S. & Bemporad J. R. (1978). Severe and mild depression: the psychotherapeutic approach. New York: Basic Books.
Bedau, M. A. (1998). Philosophical Content and Method of Artificial Life. In Bynum, T. W. and Moor, J. H. (Eds.) The Digital Phoenix: How Computers are Changing Philosophy. Blackwell Publishers, Oxford.
Bynum, T. W. (1998). Global Information Ethics and the Information Revolution. In Bynum, T. W. and Moor, J. H. (eds.), The Digital Phoenix: How Computers are Changing Philosophy. Blackwell Publishers, Oxford.
Cervantes, J. A., López, S., Rodríguez, L. F., Cervantes, S., Cervantes, F., & Ramos, F. (2020). Artificial moral intelligence. International Journal of Interactive Multimedia & Artificial Intelligence. 6(3).
Danielson, P. (1998). How Computers Extend Artificial Morality. In Bynum, T. W. and Moor, J. H. (Eds.). The Digital Phoenix: How Computers are Changing Philosophy. Blackwell Publishers, Oxford.
Ey, H. (1982). Conştiin a (The Consciousness), Editura Ştiin ifică, Bucureşti. Gregory, R. (2000) Viitorul creatorilor de inteligen ă (The Future of Mind-Makers). Editura Ştiin ifică, Bucureşti.
Floridi, L., & Cowls, J. (2023). Ethical Artificial Intelligence: Towards a Discipline Freed and Focused. Nature Machine Intelligence, 5(3), 251-256
Goertzel, B., & Pennachin, C. (Eds. ). (2007). Artificial general intelligence. Springer.
Goodfellow, I., Bengio, Y., & Courville, A. (2016). Deep learning. MIT press.
Hillis, W. D., (2001). Maşina care gândeşte (The Pattern on the Stone. The Simple Ideas that Make Computers Work), Editura Humanitas, Bucureşti,
Laruelle, Fr. (1990) Th orie des identit es, fractalit generalis e ET philosophie artificielle, P. U. F., Paris.
Narvaez, D., & Endicott, L. (2009). Nurturing character in the classroom. EthEx Series, Book 4: Ethical skills. University of Notre Dame.
Narvaez, D., & Lapsley, D. K. (2005). The psychological foundations of everyday morality and moral expertise. Character psychology and character education, 140-165.
Rey, A., (1924). Invention artistique, scientifique, pratique in Dumas, G. (ed.) Traite de Psychologie, Tome II (Les foundements de la vie mentale), Premier livre, Chapitre VI, Librairie Felix Alcan, Paris.
Russell, S. J., & Norvig, P. (2020). Artificial intelligence: a modern approach (4th ed.). Pearson.
Sloman, A. (1990). Motives, Mechanisms, Emotions. in M. Boden (ed. ), the Philosophy of Artificial Intelligence, Oxford University Press.
Wallach, W. & Allen, C. (2009). Moral machines: Teaching robots right from wrong. Oxford University Press.